BIZNES Finanse

Spółka Grodno publikuje prospekt emisyjny i rozpoczyna ofertę publiczną akcji

Spółka Grodno publikuje prospekt emisyjny i rozpoczyna ofertę publiczną akcji
Grodno SA opublikował prospekt emisyjny. Spółka chce pozyskać ok. 14 mln zł netto ze sprzedaży 3,5 mln akcji. Pozyskane środki finansowe zostaną przeznaczone na dalszy rozwój firmy. Debiut na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie planowany jest w lipcu

Data publikacji: 2014-06-16
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Spółka Grodno publikuje prospekt emisyjny i rozpoczyna ofertę publiczną akcji
Kategoria: BIZNES, Finanse

Grodno SA opublikował prospekt emisyjny. Spółka chce pozyskać ok. 14 mln zł netto ze sprzedaży 3,5 mln akcji. Pozyskane środki finansowe zostaną przeznaczone na dalszy rozwój firmy. Debiut na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie planowany jest w lipcu br.

Spółka Grodno publikuje prospekt emisyjny i rozpoczyna ofertę publiczną akcji BIZNES, Finanse - Grodno SA opublikował prospekt emisyjny. Spółka chce pozyskać ok. 14 mln zł netto ze sprzedaży 3,5 mln akcji. Pozyskane środki finansowe zostaną przeznaczone na dalszy rozwój firmy. Debiut na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie planowany jest w lipcu br.

Grodno SA opublikował prospekt emisyjny. Spółka chce pozyskać ok. 14 mln zł netto ze sprzedaży 3,5 mln akcji. Pozyskane środki finansowe zostaną przeznaczone na dalszy rozwój firmy. Debiut na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie planowany jest w lipcu br.

Przedmiotem oferty publicznej akcji Grodna SA jest 3,5 mln akcji nowej emisji serii C. Oferta została podzielona
na transzę dużych oraz małych inwestorów. W transzy dużych inwestorów spółka oferuje 2,6 mln akcji, zaś w transzy małych inwestorów 900 tys. akcji. Ostateczna liczba akcji C oferowanych w poszczególnych transzach zostanie podana do publicznej wiadomości przed rozpoczęciem przyjmowania zapisów.

Przed rozpoczęciem procesu budowy księgi popytu Grodno SA, na podstawie rekomendacji oferującego, ustali przedział cenowy. Górna granica przedziału cenowego stanowić będzie cenę maksymalną oferowanych akcji. Ostateczna cena emisyjna akcji oferowanych zostanie ustalona i podana do publicznej wiadomości do 27 czerwca br. na podstawie wyników procesu budowy księgi popytu. Cena emisyjna zawierać się będzie w przedziale cenowym, będzie stała i jednakowa dla obu transz.

Zapisy na akcje w transzy małych inwestorów będą przyjmowane od 30 czerwca do 4 lipca br. w Punktach Obsługi Klienta (POK) Domu Maklerskiego Banku Ochrony Środowiska SA oraz w POK domów maklerskich – uczestników konsorcjum dystrybucyjnego. Minimalny zapis składany w transzy wynosi 50 sztuk akcji, zapisy składane będą
po cenie emisyjnej.

Oferującym jest Dom Maklerski BOŚ SA.

Po zakończeniu oferty publicznej obecni główni akcjonariusze spółki pozostaną w posiadaniu pakietu akcji reprezentującego około 78% udziału w głosach na Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy (WZA).

Główni akcjonariusze Grodno SA, Andrzej Jurczak, Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny oraz Jarosław Jurczak, Wiceprezes Zarządu, Dyrektor ds. Handlu i Marketingu zobowiązali się do niezbywania akcji spółki, w okresie 12 miesięcy od dnia zakończenia publicznej subskrypcji akcji Grodno SA, nie dłużej jednak niż do 30 września 2015 roku (umowa lock-up).

A to już wiesz?  Ewa Wernerowicz przejmuje stery w Vivus Finance

Cele emisji

Spółka szacuje, że wpływy z emisji akcji serii C wyniosą ok. 14 mln zł netto, po uwzględnieniu kosztów emisji w wysokości 0,9 mln zł. Pozyskane środki finansowe firma przeznaczy na następujące cele, przedstawione w kolejności priorytetów:

Rozwój sieci dystrybucji – 10 mln zł

Grodno posiada jedną z najbardziej rozwiniętych sieci dystrybucyjnych w kraju, która składa się z 37 punktów sprzedaży zlokalizowanych w kluczowych polskich miastach, w tym w Warszawie, Krakowie, Katowicach, Poznaniu i Wrocławiu.

Kluczowym czynnikiem rozwoju spółki jest dalsze rozszerzanie sieci dystrybucji. W ciągu kolejnych 2 lat
(24 miesiące od dnia wpływu środków z emisji) Grodno planuje uruchomić 10 nowych punktów dystrybucyjnych od podstaw lub poprzez zakup istniejących punktów sprzedaży. W roku obrotowym 2014/2015 spółka planuje uruchomić 5 punktów sprzedaży, kolejne 5 oddziałów ma zostać otwartych w roku obrotowym 2016/2017.

Rozszerzenie asortymentu – 3 mln zł

Spółka planuje istotnie poszerzyć magazynowany asortyment z 24 000 do 35 000 pozycji zarówno poprzez zwiększenie ilości w ramach istniejących kategorii jak i wprowadzając nowe grupy produktowe, a także zwiększając udział produktów pod marką własną Luno.

Rozwój nowoczesnych kanałów dystrybucji – 0,5 mln zł

Spółka zamierza rozwijać handel za pośrednictwem Internetu poprzez wdrożenie zaawansowanego systemu do zarządzania informacją o produktach ETIM, oprogramowania i aplikacji do handlu w kanałach B2B i B2C dostosowanych do poszczególnych grup klientów.

Optymalizacja i rozwój procesów zarządzania w obszarach logistyki i sprzedaży – 0,5 mln zł

Grodno zamierza przeznaczyć pozyskane środki na rozwój, zakup i wdrożenie dedykowanego systemu zarządzania relacjami z klientami (CRM), który umożliwi poszerzenie funkcji serwisu oferowanego dla klientów Grodna oraz efektywności działania.

Terminy oferty publicznej

Terminy

Czynności

najpóźniej do godz. 18.00, 25 czerwca 2014 r.

Podanie do publicznej wiadomości przedziału cenowego

26-27 czerwca 2014 r.

Proces budowy księgi popytu dla inwestorów w transzy dużych inwestorów

A to już wiesz?  Podsumowanie Finance Call Center Forum 2014

najpóźniej do godz. 18.00, 27 czerwca 2014 r.

Podanie do publicznej wiadomości ceny emisyjnej oraz liczby akcji w poszczególnych transzach

30 czerwca – 4 lipca 2014 r.

Przyjmowanie zapisów na akcje oferowane w transzy małych inwestorów

30 czerwca – 7 lipca 2014 r.

Przyjmowanie zapisów na akcje oferowane w transzy dużych inwestorów

do 8 lipca 2014 r.

Planowany przydział akcji serii C

 

Dodatkowe informacje o spółce Grodno SA:

Grodno SA to jeden z czołowych dystrybutorów artykułów elektrotechnicznych i oświetleniowych w Polsce, oferujący ponad 130 tys. towarów krajowych i międzynarodowych producentów oraz produkty pod marką własną Luno.
W ramach wartości dodanej dla klientów, spółka świadczy specjalistyczne usługi doradztwa i audytów energetycznych i oświetleniowych oraz usługi z obszaru projektów fotowoltaicznych. Klientami spółki są firmy zajmujące się instalacją elektryczną, przemysł (służby utrzymania ruchu, firmy z branży przemysłowej), dystrybucją (hurtownie i sklepy), obiekty wielkopowierzchniowe (magazyny, sieci handlowe, biurowce, hotele), jak i klienci detaliczni. Sieć dystrybucyjną Grodna obejmuje 37 punktów sprzedaży zlokalizowanych w kluczowych miastach
na terenie kraju, w tym w Warszawie, Krakowie, Katowicach, Poznaniu i Wrocławiu oraz magazyn logistyczno-dystrybucyjny w Małopolu koło Warszawy.

W okresie 2011-2014[1] Grodno rozwijało się bardzo dynamicznie rozbudowując sieć sprzedaży i zakres oferowanych towarów i usług, co przełożyło się na 60% wzrost przychodów. Spółka zakończyła rok obrotowy 2013/2014 z rekordowym poziomem sprzedaży w wysokości 208,9 mln zł. W analogicznym okresie EBITDA skoczyła o 26%[2], do poziomu 9,7 mln zł. Zysk operacyjny spółki wyniósł 6,3 mln zł, tj. 3% marży, a zysk netto osiągnął poziom 4,1 mln zł, tj. ok. 2% marży.  

Celem strategicznym spółki Grodno jest osiągnięcie dominującej pozycji na polskim rynku dystrybucji materiałów elektrotechnicznych. W związku z dynamicznym rozwojem spółka będzie realizowała program inwestycyjny
o łącznej wartości ok. 14 mln zł[3], obejmujący rozwój sieci dystrybucji, rozszerzenie asortymentu, rozwój nowych kanałów dystrybucji oraz optymalizację i rozwój procesów zarządzania w obszarach logistyki i sprzedaży. Większy potencjał sprzedażowy przełoży się na wzrost przychodów i poprawę zysków w kolejnych latach. Spółka planuje dalszy wzrost biznesu, co przełoży się na 292 mln zł przychodów w roku obrotowym 2015/2016, tj. 40% zwiększenie sprzedaży w stosunku do obecnej skali działalności. W ciągu dwóch lat spółka wypracuje skumulowany wynik netto na poziomie przekraczającym 15 mln zł.

A to już wiesz?  Perspektywy wzrostu amerykańskiego rynku akcji

 

Zastrzeżenie prawne

Niniejszy materiał ma charakter wyłącznie reklamowy lub promocyjny i nie stanowi podstawy do nabycia papierów wartościowych spółki Grodno SA („Spółka”) w ramach oferty publicznej lub rekomendacji mogącej być podstawą
do podejmowania decyzji inwestycyjnych. Jedynym prawnie wiążącym dokumentem zawierającym informacje o Spółce
i ofercie publicznej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej akcji spółki GRODNO SA („Spółka”) oraz o ubieganiu się przez Spółkę o dopuszczenie i wprowadzenie papierów wartościowych Spółki do obrotu na rynku regulowanym prowadzonym przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie SA jest prospekt emisyjny wraz z ewentualnymi aneksami do prospektu emisyjnego i komunikatami aktualizującymi zatwierdzony przez Komisję Nadzoru Finansowego w dniu 12.06.2014 roku. Prospekt Emisyjny został opublikowany i jest dostępny, w wersji elektronicznej na stronie internetowej Spółki: www.grodno.pl oraz Oferującego (Dom Maklerski BOŚ SA): www.bossa.pl. Niniejszy materiał nie jest przeznaczony do rozpowszechniania, bezpośrednio albo pośrednio, na terytorium albo do Stanów Zjednoczonych Ameryki albo w innych państwach, w których publiczne rozpowszechnianie informacji zawartych
w niniejszym materiale może podlegać ograniczeniom lub być zakazane przez prawo. Inwestorzy powinni uważnie zapoznać się z treścią całego Prospektu Emisyjnego Grodno SA, a w szczególności z ryzykami związanymi z inwestowaniem w akcje, opisanymi w punkcie zatytułowanym „Czynniki ryzyka” oraz warunkami Oferty. Wszelkie decyzje inwestycyjne dotyczące tych papierów wartościowych powinny być podejmowane po analizie treści całego Prospektu Emisyjnego.

Więcej informacji na stronie www.grodno.pl

 

 

[1] Wyniki finansowe za okres obrotowy 2010/2011–2013/2014

[2] Wyniki finansowe za okres obrotowy 2010/2011–2013/2014

[3] Program inwestycyjny na lata obrotowe 2014-2016

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Spółka Grodno publikuje prospekt emisyjny i rozpoczyna ofertę publiczną akcji BIZNES, Finanse - Grodno SA opublikował prospekt emisyjny. Spółka chce pozyskać ok. 14 mln zł netto ze sprzedaży 3,5 mln akcji. Pozyskane środki finansowe zostaną przeznaczone na dalszy rozwój firmy. Debiut na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie planowany jest w lipcu br.
Hashtagi: #BIZNES #Finanse

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy